תחומי עיסוק

ייצוג בבתי משפט – אומנות ההתדיינות

למשרדנו ניסיון רב שנים  בייצוג לקוחות פרטיים ומסחריים בהתדיינויות השונות בבתי המשפט, בתי דין או טריבונלים שיפוטיים.

מקצוע הליטיגציה, שונה במהותו ממתן יעוץ משפטי רגיל, ודורש התמחות וניסיון מיוחדים.

ישנן מדינות בהן על פי חוק, ישנה חלוקה ברורה בין עורכי הדין המתעסקים במתן היעוץ המשפטי, לבין אלה המופיעים בבתי המשפט, כך למשל באנגליה המשפטן הרגיל שמנהל את חיי היום יום מול הלקוח קרוי בשם סוליסטור. הוא אינו רשאי לייצג בבתי המשפט הגבוהים או בבית הלורדים, זאת לעומת עורך דין המייצג בבתי המשפט הגבוהים הקרוי בשם בריסטור, שלמעשה מקבל את הלקוחות מהסוליסטור, ולא מתנהל באופן אישי מול הלקוחות.

זאת מאחר, שבבית המשפט מעבר לידע המשפטי הרגיל, ישנה חשיבות לדרך שבה מנהלים את הדיון המשפט, ואת הדרך לשכנע את השופט/ הדיין  בצדקת טיעוניו של הלקוח והגעה לפסק הדין המיוחל.

בדיון המשפטי כאשר מתמודדים מול עורכי דין אחרים, ומול שופט. מעבר לידע המשפטי יש חשיבות רבה לתכונות רבות נוספות , כגון כושר הצגת הדברים, ניסיון בניהול מו"מ, ידע וניסיון בשילוב  אלמנטים פסיכולוגיים, ותכנון נכון של הדיון . הדברים נכונים במיוחד בשלבי חקירות עדים, והכנת הסיכומים, הדורשים תכנון מורכב של מהלכים, והגעה לתוצאה המקסימלית.

יתירה מזו, עורך דין בעל ניסיון בליטיגציה, ידע להכין באופן טוב יותר את המסמכים המשפטיים, או חוזים משפטיים, שכן כבר במהלך ניסוח המסמך המשפטי או ההסכם הוא רואה לנגד עיניו, כיצד תהיה ההתייחסות בבית המשפט אם וכאשר הניסוח יעמוד למבחן בית המשפט, וכיצד ניתן לנסחו באופן המיטבי.

למשרדנו ניסיון רב שנים, החל משנת 2002 בייצוג רצוף ובהצלחה בכל הערכאות השיפוטיות , בתי משפט השלום, המחוזיים , בית המשפט העליון ובג"צ, ולהבדיל בבתי הדין הרבניים או בבית הדין הרבני הגדול- כמו גם בבתי דין ובוררים פרטיים.

עורך הדין שמואל גרוסמן, מאז שנת 2002 היה מעורב במאות רבות של פסקי דין והחלטות, לרבות בפסקי דין תקדימיים – במגוון תחומים אישיים,  אזרחיים ומנהליים .

בנוסף למשרדנו תחום כמעט ייחודי בייצוג רבני ערים בישראל, כאשר משרדנו ייצג עשרות רבני ערים בישראל בהליכים משפטיים שונים, ובשמירה קפדנית על זכויותיהם.
תחומי עיסוק נוספים